Huiswerkcoaching

Moeite met plannen, overzicht houden, prioriteiten stellen, agenda een zootje, tijd tekort of andere zaken die hier op lijken. Het komt geregeld voor bij pubers. Zij kunnen wel wat hulp gebruiken bij het op orde stellen van de schoolzaken, waardoor rust, meer tijd voor ontspanning, en daardoor betere resultaten als resultaat gelden.

Leercoaching

We gaan er te makkelijk van uit dat leerlingen allemaal vlekkeloos kunnen leren. Wist je echter dat er maarliefst 14 leerstrategieën zijn? En hoe kom jij er als leerling nu achter welke het beste bij jou past? Bij leren leren gaan we opzoek naar de beste leerstrategieën, gekoppeld aan de vakken waar je het meeste moeite mee hebt.

Ik-coaching

De ik-coaching richt zich niet op het schoolwerk, maar op jou! Motivatie, prioriteiten, timemanagement, persoonlijke doelen, plezier, etc. Waar loop je tegenaan, wat zijn je toppunten en welke kwaliteiten gebruik je nog niet voldoende? Let op: ik-coaching is géén therapie!

Check&Go

Ervaring leert dat er soms veel informatie op onze leerlingen afkomt. Na een coachmoment van 45 minuten ga je proberen de aankomende week toe te passen wat je hebt geleerd. Check&Go is een moment van 20 minuten tussen twee standaard momenten in om leerlingen te helpen en bij te sturen indien nodig.
“Als je leert van tegenslagen, heb je nooit verloren” - Zig Ziglar -
Coaching in plaats van begeleiding Begeleiden is ondersteunen. Coachen is trainen. Het verschil tussen de twee is dat coaching gericht is om te leren op eigen benen te staan. Zeer doelgerichte coachmomenten zorgen hiervoor en vermijden een oneindige begeleiding. Om elke probleemvraag te kunnen bedienen, bieden wij daarom verschillende coachingstrajecten aan. DIRECT NAAR WERKWIJZE & TARIEVEN
Maak kennis met onze coachingsvormen en werkwijze.

Werkwijze

Ongeacht welke coaching voor de leerling geschikt is, de werkwijze ziet er in grote lijnen als volgt uit: Wanneer je hebt aangegeven dat je geïnteresseerd bent in een coaching, wordt een gratis* en vrijblijvend kennismakingsgesprek gepland. Hier wordt besproken waar hulp voor wordt ingeschakeld. Na de kennismaking wordt een Plan van Aanpak opgesteld. Hierin worden één of meerdere coachingstrajecten door ons voorgesteld, met een toelichting. Daarin zit direct een begroting opgenomen. Jij en je ouder(s)/verzorger(s) bepalen pas vanaf dat moment of je wel of geen gebruik wilt maken van onze coaching. Tijdens de coaching worden soms tests afgenomen (meervoudige intelligentie, realiteitsvermogen, emotionele intelligentie, etc.) en uiteraard vinden er veel leergesprekken plaats. Van dit alles krijg je minstens om de twee lessen een voortgangsrapport per mail. Dit vormt tevens de basis voor een evaluatie aan het eind van de reeks. Wanneer de coachingsreeks voorbij is, heb je grote stappen gezet. Je kunt in veel gevallen nu op eigen benen staan. Mocht het zo zijn dat het toch nog niet helemaal naar wens gaat, of je doelen zijn inmiddels anders, zullen we een samen met je ouder(s)/verzorger(s) een vervolgtraject samenstellen.
Business School for Young Talents
*bij het afnemen van een coachingsreeks; anders betaalt u €12 voor het opmaken van het Plan van Aanpak.

Maak vrijblijvend een afspraak:

06 288 99 248

khauser@live.nl

info@bsyt.nl © Business School for Young Talents
   

Huiswerkcoaching

Moeite met plannen, overzicht houden, prioriteiten stellen, agenda een zootje, tijd tekort of andere zaken die hier op lijken. Het komt geregeld voor bij pubers. Zij kunnen wel wat hulp gebruiken bij het op orde stellen van de schoolzaken, waardoor rust, meer tijd voor ontspanning, en daardoor betere resultaten als resultaat gelden.

Leercoaching

We gaan er te makkelijk van uit dat leerlingen allemaal vlekkeloos kunnen leren. Wist je echter dat er maarliefst 14 leerstrategieën zijn? En hoe kom jij er als leerling nu achter welke het beste bij jou past? Bij leren leren gaan we opzoek naar de beste leerstrategieën, gekoppeld aan de vakken waar je het meeste moeite mee hebt.

Ik-coaching

De ik-coaching richt zich niet op het schoolwerk, maar op jou! Motivatie, prioriteiten, timemanagement, persoonlijke doelen, plezier, etc. Waar loop je tegenaan, wat zijn je toppunten en welke kwaliteiten gebruik je nog niet voldoende? Let op: ik-coaching is géén therapie!

Check&Go

Ervaring leert dat er soms veel informatie op onze leerlingen afkomt. Na een coachmoment van 45 minuten ga je proberen de aankomende week toe te passen wat je hebt geleerd. Check&Go is een moment van 20 minuten tussen twee standaard momenten in om leerlingen te helpen en bij te sturen indien nodig.
“Als je leert van tegenslagen, heb je nooit verloren” - Zig Ziglar -

Maak vrijblijvend een afspraak:

06 288 99 248

khauser@live.nl
Business School for Young Talents © BSYT 2017
Coaching in plaats van begeleiding Begeleiden is ondersteunen. Coachen is trainen. Het verschil tussen de twee is dat coaching gericht is om te leren op eigen benen te staan. Zeer doelgerichte coachmomenten zorgen hiervoor en vermijden een oneindige begeleiding. Om elke probleemvraag te kunnen bedienen, bieden wij daarom verschillende coachingstrajecten aan. DIRECT NAAR WERKWIJZE & TARIEVEN

Werkwijze

Ongeacht welke coaching voor de leerling geschikt is, de werkwijze ziet er in grote lijnen als volgt uit: Wanneer je hebt aangegeven dat je geïnteresseerd bent in een coaching, wordt een gratis* en vrijblijvend  kennismakingsgesprek gepland. Hier wordt besproken waar hulp voor wordt ingeschakeld. Na de kennismaking wordt een Plan van Aanpak opgesteld. Hierin worden één of meerdere coachingstrajecten door ons voorgesteld, met een toelichting. Daarin zit direct een begroting opgenomen. Jij en je ouder(s)/verzorger(s) bepalen pas vanaf dat moment of je wel of geen gebruik wilt maken van onze coaching. Tijdens de coaching worden soms tests afgenomen (meervoudige intelligentie, realiteitsvermogen, emotionele intelligentie, etc.) en uiteraard vinden er veel leergesprekken plaats. Van dit alles krijg je minstens om de twee lessen een voortgangsrapport per mail. Dit vormt tevens de basis voor een evaluatie aan het eind van de reeks. Wanneer de coachingsreeks voorbij is, heb je grote stappen gezet. Je kunt in veel gevallen nu op eigen benen staan. Mocht het zo zijn dat het toch nog niet helemaal naar wens gaat, of je doelen zijn inmiddels anders, zullen we een samen met je ouder(s)/verzorger(s) een vervolgtraject samenstellen.